dan tentang seseorang

On pc pukul 8.15 pagi. Bukak post title pukul 8:20 pagi dengan niat nak hupdate blog. Dan sekarang pukul 9:10 pagi, still lagi tak dapat nak tulis apa yang aku nak tulis. Blur. Tak tahu nak start macam mana. Hailaa hailaaa kenapa ni Farah T_T 

Letting go.

Aku pernah ada dalam situasi yang mana bila mana aku dah bersedia untuk letting go seseorang untuk biarkan dia pergi dari hidup aku, tapi aku tak mampu. Tak mampu nak bagitahu, "pergilah.." Sebab apa? Sebab aku jenis yang tak sampai hati nak bagitahu orang macam tu. Aku juga pernah ada dalam situasi bila mana aku ni dah ready dah nak blah dari hidup orang tu, tapi aku disekat. Aku diminta untuk terus tunggu tunggu dan tunggu, dengan alasan orang tu tak ready lagi nak hilang aku walaupun dia sendiri dah ada orang lain dalam hidup dia. Bangang abadi sangat rasa time tu. Sampai satu saat aku rasa aku dah tak mampu nak tanggung, tak mampu nak tunggu. 

Mulanya aku ingat aku tak mampu nak hadap. Eh bukan. Aku tahu aku mampu nak hadap situasi ni. Sebab kalau aku tak mampu, aku takkan terfikir pun nak letting go masa tu. Cuma aku tak tahu macam mana nak mulakan. Aku lemah kot time tu. Lepas aku kena marah dengan seseorang yang mana seseorang tu tak suka tengok aku dalam keadaan sedih, yang mana seseorang tu nak tengok aku boleh handle situasi ni, yang mana seseorang tu tak pernah berhenti support aku , aku jadi dapat kekuatan. Kekuatan yang aku rasa, kalau takde seseorang tu mungkin aku akan ambil masa yang sangat sangat sangat lama untuk kembali kuat. Errr macam tu la kot.

Hari ni, aku mampu bangga dengan diri aku sendiri. Aku boleh cakap pada mereka yang bertanya yang aku benar-benar dah letting go orang yang minta ditunggu tu. Sebab aku ada kekuatan. Kekuatan yang datang dari Yang Maha Pengasih tapi melalui seseorang. Aku jumpa kekuatan yang aku perlukan melalui seseorang tu. Buat awak awak dan awak kat luar sana yang terbaca entri ni, yang tengah dalam situasi kat atas, carilah kekuatan yang kalian perlukan. Its about nak dengan taknak je sebenarnya. Dan bila kalian jumpa kekuatan tu, jangan teragak-agak mahupun keliru lagi. Tetapkan pendirian. Aku sendiri pun berapa kali jatuh setiap kali nak bangun. Berapa kali kena marah. Hadap situasi tu dan serahkan segalanya pada Yang Maha Kuasa. Hari ini orang yang buatkan kita sedih mungkin tengah bahagia, tapi jangan ingat dia akan bahagia selamanya. Tuhan itu Maha Adil. Ingat.  Sedih bukan selamanya :')

Terima kasih Tuhan.


"Menjadi seorang di bahagian yang menunggu untuk satu pihak lagi adalah 
keadaan yang paling semak untuk hidup seseorang. 
Kau tak akan faham keadaan tu kecuali kau pun sama rasa. 
Dan orang yang di bahagian menunggu akan cuba 
sehabis faham untuk pihak yang satu lagi.."-Hidd Mihat 


p/s: Mungkin..perempuan yang ingin berlari suatu ketika dulu tapi belum kuat tu dah mampu berlari hari ini ;)

p/s/s : Entri ni sebenarnya pasal Letting Go atau pasal seseorang? -___-"