Barakallah Yanie Amer :)


28 Mac 2014

My beloved friends, kawan kesayangan melangsungkan pernikahannya. And i as the good friends *pengsan* haruslah menjalankan tanggungjawab sebagai seorang kawan di hari gembiranya. Gituhh. Start from sehari sebelum akad nikah, sampailah hari majlis bersanding. Pendek kata, dengan aku sekali jadi tuan rumah untuk 2 hari. 

time ni tengah feeling T_T


Time ni baru lepas makeup. Terus masuk bilik pengantin, snap pics seround dua, then peluk the bakal pengantin. Time ni sebak dah. Tahan je. Konon nak tunggu time akad nikah petang tu. Kita eksaited gila kawan baik kita nak jadi bini orang!!! Hiksss~ Then, after Jumaat, kami ke masjid. Bakal pengantin time tu dah start nerves dah. Dalam kereta on the way ke masjid, kemain kami ngusik bakal pengantin. 


Sempat bermonopod sementara tunggu nak turun ke masjid

Last selfie sebelum bergelar Puan. bila dengar suara tok imam, terus semua diam -,-

Dan akhirnya ..

Aku terima nikahnya Nor Iliani bt Mohd Rahimie dengan mas kahwin ... tunai.
Sah! ^_^

from now you’ll share all your chores
through heart-ship to support each other
together worshipping Allah seeking His pleasure

we pray that He will fill your life with happiness and blessings
and grants your kids who make your home filled with laughter

let’s raise our hands and make Doa' like the Prophet taught us
and with one voice let’s all say say say

baraka allahu lakumawa baraka alikuma
wajamaah baina kuma fee khair!


Syukur Alhamdulillah, sahabatku kini bergelar Puan Nor Iliani. Dan keesokannya, aku lewat sampai untuk majlis bersanding. Supposed aku sampai awal sebab aku bawa kek untuk letak atas dulang hantaran, tapi entah macam mana boleh pulak aku sampai sekali dengan rombongan pengantin lelaki. Mahu tak kalut. Terus landing baik depan rumah, hantar kek. Baru cari parking. Nasib baik pengantin lelaki tak kalut. Kekekeke. Sampai je, terus aku cari pengantin, cari payung, cari kipas. Untuk tunggu pengantin lelaki sampai. Punya la kalut. 


We’re here on this special day. Our hearts are full of pleasure
A day that brings the two of you close together
We’re gathered here to celebrate a moment you’ll always treasure
We ask Allah to make your love last forever

Gambar masa pengantin lelaki sampai aku tak sempat snap. Sebab aku pegang payung emas errr silap, payung pengantin kan. So aku pass ke photog je snap kat situ. Pastu pung pang pung pang, sesi bergambar makan beradab bagai semua berjalan lancar. Letih tapi seronok. Sebab this is my first bestfriend yang kaweng. Macam aku cakap, time ni la kita nak tunjuk tanggungjawab kita kat kawan kita. Lepasni apa-apa hal dia dengan suami dia dah T_T

You are two beautiful people. Now teamed as a man and a wife.
Take a moment to enjoy all the special memories
that you both will remember for the rest of your lives.

Rob, ease everything for them. Give them happiness. Amin


Kawan baik memang biasa duk bawah. Takpe, gua redha -,- 

Majlis berjalan dengan lancar. Ramai tetamu yang datang. Aku pun rasanya dah membantu apa yang patut, dah jalankan tanggungjawab sebagai kawan semasa majlis berlangsung. Penat, tapi pengantin lagi penat. 

Dear Yanie, you're always be my best girlfriend, walaupun kau dah jadi bini orang. Be a good wife, jadi ister yang taat. Aku doakan kau tabah hadapi alam rumahtangga. Jaga diri, jaga Amer, jaga rumahtangga. Amer deserves you much. Aku terharu tengok kau dah jumpa cinta hati kau. Thanks sebab doakan aku juga pagi tadi. And Amer, please take care of my friend. She's yours now. Treat her more than all of us treat her. Give her a lot of loves. Cepat-cepat dapat baby. Aku dah cop jadi mak angkat baby korang nanti! *nangis*

Awak comey sangat semalam wahai Yanie Rahimie! 


Last but not least,





*krik krik krik*


p/s: paling tak best bila orang duk tanya "pengapit tu bila lagi?" (.___.)